KIERUJEMY DO

Pracowników komórek analitycznych, działów planowania i finansowych:
kadry zarządzającej,
specjalistów,
kontrolerów procesów biznesowych

KORZYŚCI BIZNESOWE

Zakupy „na miarę” – dobrze przygotowane plany sprzedaży i zakupów to realne oszczędności budżetowe!
Gotowy plan sprzedaży na wysokim poziomie szczegółowości!
Możliwość lokalizacji problemów sprzedażowych w Inseasonie i reagowania na nie dzięki zastosowaniu i powiązaniu ze sobą wielu KPI.

CZAS TRWANIA

8 godzin

PLAN SZKOLENIA

Wstęp do prognozowania
czym jest prognozowanie
rodzaje prognoz i metody prognostyczne
organizacja procesu prognozowania

Metodologie budżetowania sprzedaży
planowanie Top–Down i Buttom-up
planowanie „przez lokalizację” oraz „przez produkt”

Przygotowanie budżetu sprzedaży
analiza danych historycznych sprzedaży, porównywania danych YtY
oszacowanie Lost Sales
czynniki wzrostu wynikające z poprawienia sprawności operacyjnych
trendy na rynku
zmiany wielkości powierzchni handlowych: otwarcia, zamknięcia sklepów, kanibalizm sieci
wykorzystanie social media

KPI: Kluczowe Parametry Wzrostu
definicja, ich rola w procesie zarządzania
miary powiązane ze sprzedażą
zależności między miarami

Walidacja budżetów w oparciu o KPI