ZADANIE

Jak być atrakcyjnym cenowo i jednocześnie sprzedać za optymalną wartość? Jak zmienić percepcję cenową klienta? Dlaczego strategia niskich cen nie jest dobra? Czy promocje, rabaty i wyprzedaże są optymalne w stosunku do portfela klientów? Kiedy program lojalnościowy przynosi wymierne korzyści?

OBSZARY ANALIZY

Metody wyznaczania cen
Metody badań cenowych
Kategoryzacja asortymentu pod kątem cyklu życia produktu
Cena vs cykl życia produktu
Struktury cenowe
Rodzaje promocji i rabatów – systematyzacja
Planowanie cen, promocji i rabatów
Polityka wyprzedaży
Komunikowanie cen i przecen

ROZWIĄZANIA / KORZYŚCI

Kompleksowa polityka cenowa na poziomie kategorii i cyklu życia produktu jako element strategii marki.
Założenia dla polityki promocji i wyprzedaży korespondujące z wizerunkiem marki i planem zysku.
Niezbędne raporty wraz z określeniem właściwych dla organizacji i kluczowych z punktu widzenia zarządzania cenami paramentów (KPI).

Czy wiesz że?

Odpowiednie zarządzanie cenami jest zdecydowanie najważniejszą dźwignią zysku, ale większość firm nie docenia jego wpływu. Według badań Simon Kurcher & Partners z 2011 dotyczących ponad 3900 firm na całym świecie wykazało, że 65 procent firm nie ustala cen do poziomu na jakie zasługują ich produkty i usługi. Ten brak odpowiedniego ustalenia cen obniża zyski o 25 procent.